Mijn account
-
Waarom moet ik mijn geslacht en geboortedatum opgeven ?
Als online apotheek verplicht de Belgische wetgeving ons om deze gegevens te vragen. Het is belangrijk voor ons om dit te weten zodat we u zo goed mogelijk kunnen adviseren en informeren over de bestelde producten. Deze gegevens worden enkel door ons apotheekteam geraadpleegd bij de controle van uw bestelling om correcte farmaceutische zorg te garanderen. Ze worden in geen geval gebruikt voor marketing- of commerciële doeleinden.
-
Waarom moet ik een telefoonnummer opgeven ?
Het opgegeven telefoonnummer, meestal een mobiel nummer, wordt uitsluitend door de vervoerder gebruikt bij de levering van uw bestelling, indien nodig. Het wordt in geen geval gebruikt voor marketing- of commerciële doeleinden.
-
Moet ik mijn gezondheidstoestand invullen ?
Om u beter te kunnen adviseren bij uw bestellingen, kunt u een medisch formulier invullen over uw gezondheidstoestand en die van uw naasten en/of huisdieren waarvoor u mogelijk bestelt. Dit formulier is volledig optioneel en de verstrekte gegevens zijn strikt vertrouwelijk en beschermd. Ze worden enkel door ons apotheekteam geraadpleegd bij de controle van uw bestelling. Ze worden in geen geval gebruikt voor marketing- of commerciële doeleinden.
-
Ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen ?
Controleer eerst uw e-mailadres en wachtwoord, een typefout is snel gemaakt. Bent u uw wachtwoord vergeten ? U kunt het opnieuw instellen door te klikken op de knop "Wachtwoord vergeten".
Problemen met inloggen of een vraag ? Onze klantendienst helpt u telefonisch via 00 32 60 77 17 17 of per e-mail via contact@colispharma.be.
-
Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Bent u uw wachtwoord vergeten ? U kunt het opnieuw instellen door te klikken op de knop "Wachtwoord vergeten".
Problemen met inloggen of een vraag ? Onze klantendienst helpt u telefonisch via 00 32 60 77 17 17 of per e-mail via contact@colispharma.be.
-
Waarom moest ik mijn wachtwoord wijzigen bij mijn eerste login op de nieuwe site? Kan ik hetzelfde wachtwoord gebruiken ?
Zoals u misschien heeft gemerkt, heeft onze site eind 2022 een nieuw ontwerp gekregen. Om veiligheidsredenen kon uw oude wachtwoord niet worden overgezet. Indien u al een account had en dit uw eerste login is op de nieuwe versie, klik dan op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord te genereren en opnieuw toegang te krijgen tot uw account. Dit hoeft u slechts één keer te doen. U mag gerust uw oude wachtwoord opnieuw gebruiken.
Problemen met inloggen of een vraag ? Onze klantendienst helpt u telefonisch via 00 32 60 77 17 17 of per e-mail via contact@colispharma.be.
-
Bestelling
-
Heb ik een account nodig om te bestellen ?
Ja, een account is nodig om te bestellen. Als online apotheek verplicht de Belgische wetgeving ons uw gegevens te registreren om een product te kunnen leveren. Deze gegevens worden enkel door ons apotheekteam geraadpleegd bij de controle van uw bestelling. Ze worden in geen geval gebruikt voor marketing- of commerciële doeleinden.
-
Ik kan mijn bestelling niet betalen. Wat gebeurt er ?
Bij het betalen van uw bestelling moet u op verschillende zaken letten:
- Staat er voldoende saldo op mijn kaart ?
- Heb ik het juiste type kaart / betaalmethode geselecteerd ?
- Zijn de ingevoerde gegevens correct ?
Werkt de betaling nog steeds niet ? Probeer dan opnieuw via een andere internetbrowser of gebruik een privévenster (incognito). U opent dit via het menu rechtsboven in uw browser en kiest "Nieuw incognitovenster".
Heeft u ondanks deze stappen nog steeds problemen ? Contacteer ons zodat we u kunnen helpen. Vergeet niet ons zoveel mogelijk informatie te geven, zoals de gekozen betaalmethode en eventuele foutmeldingen.
-
Ik kan geen bestelling plaatsen op uw site. Kan ik telefonisch bestellen ?
Onze klantendienst kan u inderdaad helpen uw bestelling telefonisch af te ronden via 00 32 60 77 17 17:
- Indien u per overschrijving wenst te betalen, rondt onze klantendienst samen met u de bestelling af. U hoeft enkel de overschrijving uit te voeren.
- Indien u met een andere methode wilt betalen (PayPal, Bancontact, Visa, MasterCard, ...), rondt onze klantendienst de bestelling met u af en ontvangt u een beveiligde link om online te betalen.
-
Waarom kan ik slechts een beperkt aantal geneesmiddelen bestellen ?
Om het risico op overdosering of afhankelijkheid te beperken, zijn we wettelijk verplicht een maximumhoeveelheid per geneesmiddel op te leggen. Deze limiet varieert per product en kan in uw winkelwagen verhoogd worden bij een groepsbestelling. Wilt u een grotere hoeveelheid bestellen (bijvoorbeeld voor een instelling of rusthuis) ? Contacteer ons zodat ons apotheekteam uw aanvraag kan beoordelen.
-
Betaling
-
Hoe kan ik mijn bestelling betalen ? Met welke betaalmethode ?
Op ColisPharma beschikt u over verschillende beveiligde betaalmethodes om uw aankopen te betalen: Mastercard, Visa, CB, PayPal, Bancontact, Sofort, Giropay, iDEAL en bankoverschrijving. U kiest zelf de betaalmethode die het best bij u past ! Meer weten ? Raadpleeg onze pagina "Veilige betaalmethode".
-
Ik heb per ongeluk gekozen voor betaling via overschrijving. Wat moet ik doen ?
Bestellingen via overschrijving worden pas verwerkt zodra het bedrag op onze bankrekening is ontvangen. Bovendien wordt uw bestelling automatisch geannuleerd als deze niet binnen 1 maand is betaald. U hoeft er dus geen rekening mee te houden en kunt gewoon een nieuwe bestelling plaatsen met een andere online betaalmethode.
Om dezelfde bestelling opnieuw te plaatsen, hoeft u enkel:
- Naar de pagina "Mijn account" te gaan;
- Te klikken op "Bestelgeschiedenis en details van mijn bestellingen";
- Te klikken op "Opnieuw bestellen" bij uw laatste bestelling;
- Het normale bestelproces opnieuw te volgen.
-
Levering & Tracking
-
Wat zijn de verzendkosten ?
De verzendkosten verschillen per land en per vervoerder. U vindt alle verzendkosten, evenals de eventuele gratis leveringen, per land en vervoerder op onze pagina "Levering".
-
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden? Wanneer kan ik deze ontvangen ?
Wij verwerken alle bestellingen in volgorde van ontvangst. Alle pakketten worden doorgaans binnen 1 werkdag na ontvangst van de betaling verzonden met de vervoerder van uw keuze. U ontvangt na verzending een trackingnummer en een link om uw pakket te volgen. Zodra uw bestelling is verzonden, hangen de levertijden af van het land en de gekozen vervoerder: meer weten ?
-
Is mijn bestelling al verzonden ? Hoe kan ik deze volgen ?
Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u van ons en van onze bezorgpartner een e-mail met een link om uw pakket te volgen. U kunt de status van uw bestelling ook bekijken in uw bestelgeschiedenis.
-
Ik kan geen "Thuislevering" of "Levering bij afhaalpunt" kiezen bij mijn bestelling. Waarom ?
Zoals vermeld op onze pagina "Levering", is thuislevering enkel beschikbaar voor bestellingen boven €19,50 en levering bij een afhaalpunt voor bestellingen boven €15. Bekijk gerust onze promoties en aanbevelingen, misschien vindt u daar een artikel om uw winkelmandje aan te vullen.
-
Ik heb mijn bestelling niet binnen de aangegeven termijn ontvangen. Wat is er aan de hand ?
Na verzending van uw bestelling ontvangt u een trackinglink per e-mail. Hiermee kunt u de status van uw pakket op elk moment volgen en eventuele vertragingen zien. Als u hebt gekozen voor levering bij een afhaalpunt, ziet u via de tracking wanneer het pakket klaarstaat om afgehaald te worden.
Bij een probleem met de levering, neem zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst. Wij doen ons best om de situatie op te lossen en uw bestelling alsnog te bezorgen.
-
Ik kon mijn bestelling niet op tijd ophalen. Wat moet ik doen ?
Als u uw bestelling niet op tijd hebt opgehaald, wordt deze automatisch naar ons teruggestuurd. In dat geval, neem zo snel mogelijk contact met ons op.
-
Kan ik mijn bestelling afhalen in uw apotheken of bij uw partner ?
U kunt uw bestellingen gratis afhalen in onze apotheken of bij een van onze partners. Kies "Afhalen in de winkel" tijdens de stap "Leveringsmethode". U ontvangt binnen enkele uren een e-mail van onze klantendienst ter bevestiging dat uw bestelling klaarstaat om opgehaald te worden. Meer weten ?
-
Mijn pakket is beschadigd tijdens de levering. Wat moet ik doen ?
Als het ontvangen pakket beschadigd lijkt, is het aangeraden om het pakket te weigeren. Het wordt naar ons teruggestuurd en wij openen een geschillendossier bij de vervoerder. Neem contact op met onze klantendienst zodat wij u een nieuw pakket kunnen toesturen.
Als u het pakket toch hebt aangenomen en er producten beschadigd of defect zijn, neem zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst. Wij openen dan een geschillendossier bij de vervoerder en sturen u de beschadigde producten opnieuw toe of betalen ze terug. LET OP: Gelieve foto’s te nemen van het pakket waarop zowel het pakketnummer als de beschadigde producten zichtbaar zijn bij ontvangst. Dit is noodzakelijk in geval van een geschil met de vervoerder.
-
Geneesmiddel & Product
-
Ik vind het product dat ik zoek niet. Wat moet ik doen ?
Als u het product dat u nodig hebt niet kunt vinden, kan het zijn dat dit product niet op onze site staat of dat het van de markt is gehaald (dus stopgezet door de fabrikant). Aarzel in ieder geval niet om ons te contacteren om een oplossing te vinden.
- Als het product niet op onze site aanwezig is, maken wij dezelfde dag nog een fiche aan zodat u uw bestelling kunt plaatsen. Elk nieuw toegevoegd product breidt onze catalogus uit en kan ook andere klanten ten goede komen.
- Als het product van de markt is gehaald, kunnen onze apothekers u adviseren om een geschikt alternatief te vinden.
-
Kan ik u een voorschrift sturen om mijn geneesmiddelen te bestellen ?
De online verkoop van geneesmiddelen is sterk gereguleerd: alleen een fysieke apotheek mag voorschriftplichtige geneesmiddelen afleveren. Wij aanvaarden dus geen voorschriften bij ColisPharma. We nodigen u echter uit om onze apotheken te bezoeken, waar u van al onze diensten kunt genieten en uw voorgeschreven geneesmiddelen kunt afhalen. Wees gerust: mocht de wetgeving veranderen, dan zullen wij u deze mogelijkheid zeker aanbieden.
-
Kan ik echt veilig geneesmiddelen kopen bij een online apotheek ?
Alleen e-commercesites die verbonden zijn aan een erkende apotheek zijn gemachtigd om geneesmiddelen online te verkopen. Wees dus waakzaam bij uw aankopen en controleer altijd de reputatie van de verkoopswebsite. Onze e-commercesite ColisPharma is gekoppeld aan een fysieke apotheek, waardoor wij wettelijk gemachtigd zijn om geneesmiddelen te verkopen. Alle artikelen op ColisPharma komen uit officiële farmaceutische distributienetwerken. U vindt er talrijke producten (geneesmiddelen, voedingssupplementen, medische hulpmiddelen) op onze site.
-
Zijn al jullie producten authentiek ?
Om onze klanten de beste producten op de markt aan te bieden, verbindt ColisPharma zich ertoe enkel authentieke producten uit officiële distributienetwerken aan te bieden. Al onze geneesmiddelen komen van erkende en gecertificeerde laboratoria. Op elke productfiche vindt u nauwkeurige informatie en instructies van deze laboratoria, zodat wij elke klant optimaal kunnen bedienen volgens zijn of haar behoeften. Bij ColisPharma hebt u de garantie dat elk product authentiek is en vanuit onze apotheek wordt verzonden, onder toezicht van onze apothekers. Bij elke bestelling bent u er zeker van een doeltreffend product te ontvangen, zonder risico voor uw gezondheid.
-
Waar komen de klant- en productbeoordelingen op ColisPharma vandaan ?
Om onze klanten ervan te verzekeren dat elke beoordeling een echte ervaring weerspiegelt van een klant die effectief een bestelling heeft geplaatst, gebruiken wij de diensten van Avis Vérifiés. Dat is een onafhankelijke onderneming die klantbeoordelingen verzamelt en verwerkt over hun ervaring op onze site. Zo bent u er zeker van dat wanneer u onze producten of ons authenticiteitscertificaat van Avis Vérifiés bekijkt, onze klanten echt tevreden zijn over de diensten en producten die wij aanbieden.
-
Wat betekent de vermelding "Geneesmiddel" bij een product ?
De vermelding "Geneesmiddel" betekent dat het product een vrij verkrijgbaar geneesmiddel is. Wij herinneren u eraan dat geneesmiddelen met de nodige voorzichtigheid moeten worden gebruikt. U mag ze dus niet langdurig gebruiken zonder medisch advies, u moet ze buiten het bereik van kinderen houden en de bijsluiter aandachtig lezen voor elk gebruik. Aarzel niet om advies te vragen aan uw arts of apotheker bij vragen of twijfels. Indien bijwerkingen optreden, neem dan onmiddellijk contact op met uw arts.
-
Wat betekent de vermelding "Biocide" bij een product ?
De vermelding "Biocide" betekent dat het product een biocide is. Biociden zijn chemische producten die bedoeld zijn om schadelijke organismen voor de mens of zijn activiteiten te bestrijden. Ze worden zowel in de huiselijke sfeer als in de professionele omgeving gebruikt. Wij herinneren u eraan biociden voorzichtig te gebruiken en altijd het etiket en de informatie te lezen voor gebruik.
-
Wat betekent de vermelding "Voedingssupplement" bij een product ?
De vermelding "Voedingssupplement" betekent dat het product een voedingssupplement is. Voedingssupplementen vervangen geen gevarieerde en evenwichtige voeding of een gezonde levensstijl. Het is dus belangrijk de aanbevolen dagelijkse dosis niet te overschrijden.
-
Wat betekent de vermelding "Medisch hulpmiddel" bij een product ?
De vermelding "Medisch hulpmiddel" betekent dat het product een medisch hulpmiddel is. Een medisch hulpmiddel is een gezondheidsproduct dat zijn werking via een mechanisch middel verricht. Lees de bijsluiter zorgvuldig voor gebruik van een medisch hulpmiddel.
-
Wat betekent de vermelding "Schriftelijke aanvraag" bij een product ?
De vermelding "Schriftelijke aanvraag" betekent dat het product enkel op schriftelijke aanvraag verkrijgbaar is. Om een product met schriftelijke aanvraag te bestellen, moet u verplicht de informatieboodschap accepteren die verschijnt wanneer u dit product aan uw winkelmandje toevoegt. Het doel van de schriftelijke aanvraag is om uw aandacht te vestigen op bepaalde specifieke producten, hun gebruik, dosering en mogelijke bijwerkingen.
-
Wat betekent de vermelding "Van de markt gehaald" bij een product ?
De vermelding "Van de markt gehaald" betekent dat het product niet langer wordt verkocht en dus niet meer verkrijgbaar is. Raadpleeg de alternatieven of contacteer ons om een oplossing te vinden.
-
Getrouwheid & Promotie
-
Waar kan ik een promotiecode of korting vinden ?
Wij bieden af en toe promotiecodes aan tijdens bepaalde evenementen. Meestal worden deze codes gedeeld via onze nieuwsbrief of onze sociale media Facebook en Instagram. Aarzel dus niet om u in te schrijven en ons te volgen om elke maand onze promoties, nieuwigheden en promotiecodes te ontvangen.
-
Waaruit bestaat jullie getrouwheidsprogramma ? Hoe kan ik punten verdienen en gebruiken ?
Al onze gebruikers zijn automatisch ingeschreven in ons getrouwheidsprogramma, ook al gebruikt u het niet. Elke bestelling op onze site levert u punten op, afhankelijk van het bestelbedrag. Voor elke 1000 verzamelde punten krijgt u een korting van € 1. Meer weten? Ontdek ons loyaliteitsprogramma.
-
Voorwaarden & Retour
-
Komt het ontvangen product niet overeen en wilt u gebruik maken van uw herroepingsrecht ?
Geen probleem, u kunt de producten op eigen kosten retourneren volgens de modaliteiten vermeld in artikel 9 van de Algemene Verkoopvoorwaarden op het onderstaande adres:
ColisPharma - Retourdienst
Rue de la Croix Limont 8
5363 Emptinne
BelgiëLET OP: Voor "Geneesmiddelen" en "Medische hulpmiddelen" geldt een specifiek herroepingsrecht:
- Voor geneesmiddelen en medische hulpmiddelen geldt het herroepingsrecht vóór de verzending van het pakket door ons. Omwille van volksgezondheid kunnen verzonden geneesmiddelen en hulpmiddelen niet worden teruggenomen. Deze regel kent een uitzondering in geval van defecte producten, waarbij u ook na verzending recht hebt op herroeping.
Aarzel in ieder geval niet om contact op te nemen met onze klantendienst.
-
Hebt u het verkeerde product ontvangen ?
Indien u bij de levering het verkeerde product ontvangt, contacteer onze klantendienst binnen 14 dagen om een retour en een nieuwe verzending te regelen. De retourkosten en de tweede verzending zijn uiteraard voor onze rekening.
-
Een probleem met uw bestelling ?
Voor elk probleem na ontvangst van uw bestelling, gelieve onze klantendienst te contacteren, die al uw vragen zal beantwoorden en er alles aan zal doen om aan uw verwachtingen te voldoen.
-
ColisPharma
-
Is ColisPharma een authentieke apotheek ?
ColisPharma is een echte Belgische apotheek, geregistreerd bij het FAGG. Het FAGG, of Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten, is de officiële en bevoegde instantie voor alles wat betreft farmaceutische en parafarmaceutische producten in België. Het ziet toe op de kwaliteit, veiligheid en doeltreffendheid van geneesmiddelen en gezondheidsproducten in klinische ontwikkeling en op de markt, in het belang van de volksgezondheid.
-
Kan ik u een bezoek brengen ?
U kunt ons inderdaad een bezoek brengen in onze apotheken. Daar vindt u al onze producten terug en kunt u ook van al onze diensten genieten.
-
Wat doen jullie met mijn gegevens ? Respecteren jullie mijn privacy ?
Het respecteren van uw privacy is voor ons essentieel. Alle verstrekte informatie is strikt vertrouwelijk en beschermd. Ze worden enkel geraadpleegd door ons team van apothekers bij de controle van uw bestelling, om correcte farmaceutische zorg te garanderen. Ze zullen in geen geval voor marketing- of commerciële doeleinden worden gebruikt.
Geen resultaat gevonden. Probeer opnieuw of contacteer ons.
Français
Nederlands